
Una introducció electrònica a ritme de jersey club avisava al públic majoritàriament femení de la sala de concerts de l’Espai Jove la Fontana que l’espera havia arribat a la seva fi: començava el primer directe de boo21. Això sí, els primers a entrar a l’escenari van ser els seus acompanyants, el productor Joao (Metz Records, Marina Freixas, Malson Atmosfèric) i el guitarrista Mario Climent (Lot Estalvi, Mapapi).
A poc a poc, els ritmes electrònics van donar pas a Boo21 (Elsa Álvarez) i el reggaeton de Derrape. Tot i no haver vist llum a plataformes, el públic la va ballar com qualsevol altra. La cançó va tancar amb un solo de guitarra elèctrica memorable que advertia que l’instrument no seria sols un acompanyant sinó que tindria un gran protagonisme durant la nit.
Ritmes llatins, acords funk i indirectes
L’artista del Maresme animava al públic a ballar a ritmes llatins i acords de guitarra funk amb Gyal, el seu penúltim single i una de les seves tornades més reconeixibles, com va demostrar el públic, que la cantava a ple pulmó. La va seguir sense cap pausa Déjavu, un altre tema inèdit que ens va presentar la cantant.
Després, la cantant de Llavaneres va agrair la presència dels assistents i va demanar que s’apropessin per convidar-los a fer a un joc per res innocent: el joc de Samba, que com diu la cançó, es fa “sota la manta”. Així mateix, la cantant demostrava el seu atreviment per cantar lletres plenes d’indirectes i referències sexuals sense cap filtre.
La nit va seguir amb You are my girl, que animava a “moure el cul tota l’estona” fins a baixar revolucions amb 2 glops, el seu primer senzill i una de les cançons més melancòliques del seu repertori. Semblava que el tema es mantindria en guitarra i veu fins que Mario va activar la distorsió i un ritme electrònic van fer trontollar el terra de la sala.
A continuació, Joao va deixar l’ordinador i va baixar a l’escenari per carregar-se la guitarra i tocar en tercet KillBill, cançó que la cantant ja ha filtrat a TikTok. Va ser en aquest moment quan el públic va encendre llanternes de forma espontània per crear un dels moments més màgics i íntims de la nit.
DA-DA-DA, himne de lesbianes
De sobte, l’ambient relaxat que s’havia creat va convertir-se en una festa quan els primers acords de DA-DA-DA, l’últim senzill de Boo21, van donar pas a dues ballarines a l’escenari: Eva Robert i Laura Dorado. Per un instant, els crits de les noies de primera fila van tapar la veu principal. Cantaven a ple pulmó el que es podria considerar un himne de les lesbianes, si és que les fans de la Mushka ho permeten. La temperatura va pujar tan que algunes peces de roba com jerseis o fins i tot sostens van ser llançades a l’escenari.
El concert s’apropava a la seva fi amb el romanticisme dancehall de romA i el tecno de Por a perdre’t, l’últim tema inèdit de la nit que va dedicar les Tauro. Aquest es va accelerar acompanyada de llums estroboscòpiques fins que els músics van deixar micròfon, instrument i ordinador per posar-se a saltar al mig de l’escenari. Tota la sala es va contagiar de la seva energia i va botar conjuntament per acabar el concert el més amunt possible.
Els músics es converteixen en cantants
Abans d’acabar el concert, la formació de Boo21 tenia més sorpreses preparades. Una d’elles era Se me cae la baba, el hit més escoltat del seu catàleg i el que tothom esperava escoltar amb ànsies. Per aquest motiu, un cop va arribar la tornada, la cantant va posar el micròfon al públic per cantar a l’uníson la seva lletra enganxosa.
Però encara quedava un últim regal que ningú esperava. Per sorpresa de tota sala, el guitarrista i el productor es van convertir en el cantant Alberto Gambino per interpretar un cover de Purpurina, que van concloure amb ambient festiu i bon humor un concert molt rodó. El primer de molts de l’artista Boo21.