
Uri Santafé estrena el segon volum de la sèrie IIII Barres amb el single La Rabona. I no ho fa sol. Ho fa amb la col·laboració de El Santo, raper del llegendari grup sabadellenc Falsalarma, i amb Acone com a productor.
A La Rabona, Santafé cerca obrir una nova dimensió al seu projecte reconnectant amb l’essència més clàssica del rap. Reflexa una faceta més crua i directa de l’artista amb una lírica molt cuidada.
Com en d’altres dels seus temes, Santafé parla de les dificultats de la vida, de l’esforç i de la superació personal. Exposa la importància de l’amor davant la riquesa i utilitza moltes referències a la cultura popular. Tot plegat sense oblidar el hip hop, estil habitual de Santafé, que el trobem en la seva màxima expressió.
La col·laboració amb El Santo no fa res més que intensificar i reforçar el missatge de la cançó. A més, és un símbol de connexió. De connexió entre dues llengües i generacions, que es combinen en un so fresc i contundent.
Una trajectòria en ascens
Uri Santafé fa aquesta immersió en el rap després de l’èxit del seu últim treball NGU (Never Give Up). Un àlbum dedicat a un amic que, com el single estrenat, tracta la resiliència i la superació personal.
Les seves peces tracten emocions, són profundes, introspectives i amb la seva crítica social no deixen al públic indiferent. Pel que fa a l’estil, abans de fer el viratge cap al rap, Santafé ha combinat el hip hop més clàssic amb altres estils com l’electrònica i el pop melòdic. A l’artista li agrada explorar amb noves sonoritats sense perdre mai el seu segell propi i distintiu.
A banda dels seu treball en solitari, Uri Santafé també lidera i col·labora amb el projecte Beatneeks, una banda vinculada al segell Delirics.
Amb Beatneeks ha estrenat diversos temes i no els hi ha anat gens malament. La banda va obtenir el reconeixement de premis d’àmbit local com l’Engresca’t i el Maremusic i va quedar finalista en altres concursos estatals com Alcalá Suena o Emergentes de Zamora.